V nedeljo, 17. julija, se je s tradicionalnim kulturnim programom končal največji slovenski festival. V treh dneh se je v Laškem zvrstilo več kot 60.000 obiskovalcev.

Festival Laško Pivo in cvetje je spet zaživel. Glasbeni in širši kulturni program Piva in cvetja je Laško napolnil vse tri dni. Letošnje dogajanje, ki se je odvijalo pod sloganom “Sprejmi izziv, doživi Laško”, je klasičnemu koncertnemu delu, priključilo še trajnostno noto in poskrbelo, da najstarejši in največji festival pri nas stopi tudi na pot najbolj zelenega.

Vseslovenska festivalska reprezentanca

Krovni pokrovitelj in partner dogodka Pivovarna Laško Union je z domiselno akcijo “festivalske reprezentance” povezal svoje športne sponzorirance in medijske partnerje, ki so vsak na svoj način poskrbeli za promocijo trajnostnega transporta na festival.

Jakov Fak (Biatlon), Žiga Jelar, Jerneja Brecelj, Timi Zajc (SloSki), Jana Morelj in Miha Deželak (Radio 1), Ciril Komotar (Komotar Minuta), Anže Jug (NK Maribor), Gal Marguč, Žiga Mlakar in Aleks Vlah (RK Celje) so na festival prispeli peš, na rolkah, kolesih, električnih kolesih, z vlakom in električnim avtomobilom. S ciljem uporabe javnega in nizkoogljičnega transporta je želel organizator opozoriti na okoljski davek festivalskih transportov, ki lahko ustvari tudi za dobro tretjino izpustov toplogrednih plinov celotnega dogodka.

Trajnost

Poleg poudarka pomena zelenega transporta je organizator letos poskrbel tudi za celovit pristop k ločevanju odpadkov in zniževanju skupne mase plastične embalaže. Na osmih mestih so stali ekološki otoki za ločevanje odpadkov, pivo pa se je točilo izključno v povratne pralne kozarce, s čimer se je iz obtoka umaknilo okoli 60.000 plastičnih kozarcev za enkratno uporabo.

Obiskovalci kampa, ki so Laško obiskali za več dni, so lahko v aktivaciji “Recycle pub” zbrane odpadke s kampiranja zamenjali za vrček piva ali vodo, kar je bistveno pripomoglo k ohranjanju čistoče tudi zunaj festivalskega dogajanja.

Čebele

Da ob vsem rajanju in pivskih zdravicah ne bi pozabili na cvetje, je na festivalu potekala akcija “Namesto parkirnine, čebelnina”, v kateri so obiskovalci v zameno za brezplačno parkiranje namenili prostovoljni prispevek za obnovo čebelarskih kapacitet v Laškem. Z obnovljenim čebelnjakom bodo laške čebele poskrbele za travniško cvetje, ki bo del dekorja in hortikulturnih razstav tudi v prihodnjih festivalskih letih.

Pivci vse bolj zmerni

Skladno s tradicionalno mislijo, da je na festivalu Pivo in cvetje piva veliko, cvetja pa le za ime, velja izpostaviti, da je povprečen obiskovalec letošnjega festivala popil le en vrček piva. Laškega piva se je stočilo 30.000 litrov oz. 60.000 vrčkov. Dolgoletna komunikacija največjega slovenskega pivovarja o pomembnosti zmernega in odgovornega pitja se iz embalaže, oglasnih sporočil, promocij in vseh partnerstev na temo prekomernega uživanja alkohola počasi pretaka v navade slovenskih pivopivk in pivopivcev.

Gostinsko ponudbo festivala je letos dopolnil Laški pjes – uradni festivalski sendvič, ki je zadnje mesece nastajal pod taktirko lokalnih chefov Iztoka Gumzeja in Branka Podmenika ter drugih lokalnih prehrambnih proizvajalcev. V premiernih dveh nočeh je bilo prodanih kar 6.000 “pjesov”, pivski sendvič pa je tako na dobri poti, da postane eden izmed vodilnih jedi v gastronomski ponudbi destinacije Laško.

Z učinkovitim in prenovljenim poslovnim modelom festivala so organizatorji letos postavili temelje za vzdržno izvedbo festivala, kar daje obljubo, da se festival Laško Pivo in cvetje vrača pod Hum tudi prihodnje leto. Takrat bo zagotovo postreglo še s kako novostjo, saj leta 2023 poteka že 60. letnica od prve festivalske izvedbe leta 1963.

Savus

Foto: fb Pivo in cvetje