petek, 17 januarja, 2025

Iz te kategorije

Debaterji o pasteh interneta

Debaterstvo je že od samih začetkov razumljeno kot najbolj primeren način kultivirane komunikacije med ljudmi z različnimi pogledi na določeno temo. Dejavnost poteka na tak način, da so udeleženci razdeljeni v dve skupini, ki morata v omejenem času predstaviti svoje argumente »za« ali »proti« glede obravnavane tematike. Namen debatnih tekmovanj je v vzpodbujanju strpne in produktivne izmenjave različnih mnenj, ki tako udeležencem kot poslušalcem omogočajo širši vpogled v problematike sodobnega časa.
OŠ Tončke Čeč Trbovlje je bila prizorišče Mednarodnega debatnega turnirja, ki je gostil 100 mladih debaterjev iz slovenskih in hrvaških osnovnih šol. Na dogodku je Zasavje predstavljala debatna skupina Čveke, katero so sestavljali Nika Gabrič, Elma Salihović in Janez Nemec, vsi učenči OŠ Tončke Čeč.

Na otvoritvi je vse zbrane pozdravila županja občine Trbovlje Jasna Gabrič, ki je bila v času šolanja prav tako aktivna debaterka: »Ta dejavnost pomaga mladim izboljšati komunikacijske sposobnosti, še bolj pomembno pa je, da debaterstvo izpostavi obe plati medalje, ki omogoča boljše razumevanje.« je med drugim poudarila. Po slavnostni otvoritvi so bili udeleženci razdeljeni po 14. učilnicah, kjer sta se dopoldan odvijala dva debatna kroga na že vnaprej določeno temo o vprašanju zasebnosti na internetu. V popoldanskem času je sledil še tretji krog, imenovan impromtu, kjer je bila sprožena debata o naključno izbrani tematiki. Vse aktivnosti so potekale v angleškem jeziku.

O koristnosti debaterstva je spregovorila tudi knjižničarka OŠ Tončke Čeč Urša Bajda: »Vsak debater vam bo povedal, da je s pomočjo te aktivnosti izboljšal kritično razmišljanje, obenem pa lahko neko temo vidi v popolnoma drugačni luči, kot si je sprva predstavljal. Ob tem pa ne smemo pozabiti, da s takšnimi nastopi mladi pridobijo samozavest in s tem tudi več poguma za izražanje lastnega mnenja.« Državni slovenski debatni turnir bo potekal 9. aprila v Domžalah.

Vid Šteh

Isti avtor